Zinc Grey Lotus Emira photo thread

eriegz

Well-known member
Joined
Jan 29, 2022
Messages
409
Reaction score
1,066
Location
Canada
Saw a new spy shot of a Zinc Grey car posted on Instagram a couple hours ago (below), so I figured I'd kick off a new thread for this colour, just like the other FE colours have. :)

emira-factory-5CC96F78-0F9D-43CE-ABA2-C48685014000.jpeg

1661271673429.png

 

jmn444

Active member
Joined
Sep 28, 2021
Messages
142
Reaction score
112
Location
Indiana
lol... pulled my deposit and went for a nardo rs5 partly because I wasn't happy with the color choices... go figure!

I'll circle back around if they come out with a bit more track focused version maybe.
 

Tempest2000

Member
Joined
Jan 23, 2022
Messages
72
Reaction score
57
Location
VT, USA
I tend to like this type of color on vehicles, and really like it (or similar) on the Evora GT. However, I'm not really liking it at all on the Emira. Perhaps because that particular car desperately needs black wheels and blackpack.
 

jmn444

Active member
Joined
Sep 28, 2021
Messages
142
Reaction score
112
Location
Indiana
I tend to like this type of color on vehicles, and really like it (or similar) on the Evora GT. However, I'm not really liking it at all on the Emira. Perhaps because that particular car desperately needs black wheels and blackpack.
agreed, the wheels will make a ton of difference
 

Pav

Well-known member
Joined
Sep 17, 2021
Messages
229
Reaction score
563
Location
Kent
Kind of colour I like seeing and respect other people for buying but could not do it myself. It's just so... grey!
 
OP
eriegz

eriegz

Well-known member
Joined
Jan 29, 2022
Messages
409
Reaction score
1,066
Location
Canada
  • Thread Starter
  • Thread starter
  • #8
agreed, the wheels will make a ton of difference
You got me curious as to how much difference it would make, so I dusted off the ol' Photoshop configurator and tried my hand at replicating a Zinc Grey colour. I think black wheels is definitely an improvement here. 👍

zinc-grey-ps.jpg
 

hagen111

Active member
Joined
Feb 8, 2022
Messages
66
Reaction score
179
Location
NL
Don't like this colour on the Emira. Makes it look cheap. On an Audi station like RS4 it looks cool...but I believe Emira is soooo much more design wise that it deserves a more 'high end finish' vs the primer-look of Nardo Grey ;-)
 

Cachaco131

Well-known member
Joined
Mar 11, 2022
Messages
297
Reaction score
411
Location
USA
Kind of a sad color, I think one might get bored after a bit. But good to see on the street for variety.
 

GetawayDriving

Well-known member
Joined
Jan 27, 2022
Messages
476
Reaction score
1,248
Location
Airbnb
This color does not look good at all on this car. I'm looking at the Chalk 911 in the background and thinking that would be a lot better.
 
OP
eriegz

eriegz

Well-known member
Joined
Jan 29, 2022
Messages
409
Reaction score
1,066
Location
Canada
  • Thread Starter
  • Thread starter
  • #16
Damn, I never realized just how unpopular this colour was!! 😆 And I can't even use the word "polarizing", because I count maybe one positive comment in this whole thread... Haha

Throwing in my 2¢, hmmm... Yeah, I think I'd actually prefer a colour like Porsche's "Chalk Grey" over Lotus' Zinc Grey. The former is much warmer, and I've always loved how surprisingly-sporty it looks on 911s:

1661288478136.png
 

jmn444

Active member
Joined
Sep 28, 2021
Messages
142
Reaction score
112
Location
Indiana
agreed, the other nardo/chalk greys look better, but in fairness I don't know that i trust many of the emira photos at this point. even the few above, one from the front looks warmer to me by quite a bit.
 

Johnson

Well-known member
Joined
Nov 19, 2021
Messages
351
Reaction score
449
Location
Tasmania, Australia
I’ve never understood why anyone would purposefully paint their car in undercoat. I’m assuming anyone who does just isn’t a handyperson.
 

NicolasB

Well-known member
Joined
Dec 17, 2021
Messages
860
Reaction score
1,249
Location
Ogdensburg NY
Damn, I never realized just how unpopular this colour was!! 😆 And I can't even use the word "polarizing", because I count maybe one positive comment in this whole thread... Haha

Throwing in my 2¢, hmmm... Yeah, I think I'd actually prefer a colour like Porsche's "Chalk Grey" over Lotus' Zinc Grey. The former is much warmer, and I've always loved how surprisingly-sporty it looks on 911s:

View attachment 8241
Now I would take this 911 in a heartbeat in that color scheme, very different!
 

Lowtush

Member
Joined
May 27, 2022
Messages
57
Reaction score
74
Location
NC
I've been a fan of this shade of gray on cars since Nardo launched, but I believe it's been played out at this point. 5 years ago, it was truly unique... Now you can buy a Honda Civic in this color.
 
Top