Japan - Emira Ownership (エミーラ納車とその後)

OP
virtualmacho

virtualmacho

Emira Fiend
Joined
Dec 21, 2021
Messages
634
Reaction score
1,081
Location
Tokyo, Japan
Emira Status
Emira on order
  • Thread Starter
  • Thread starter
  • #41
Just wondering why there are two of them.
I can think of the possibility that maybe one of them is a constant power source.
-------------------
ただ、どうして2つあるのか疑問です。
もしかすると1つは常時電源の可能性も考えられますね。
Could be, but I can't think of any application where you would need an "always on" power supply for Electronic Toll Collection. Dashcams I can understand, but probably not for ETC. One outlet could be on the right side of the car, and the other on the left side...
謎ですね。ドライブレコーダーと異なり料金回収装置がエンジン OFF の状態で稼働する必要は無いだろう、といずれも ACC かと思い込んでいました。配線の先が車内の違う箇所に向かっているんじゃないかと想像しています。

However, my last car also had a hard time getting grounding because the body was aluminum, so where would be a good place to get grounding?
-------------------
しかし、前の車も車体がアルミだったためにアースの取得に苦労しましたが、アースは何処から取るのが良いのでしょうね。
Wouldn't the aluminum subframes be grounded together? If not, I might consider running a grounding line through each subframe and engine as well. Didn't think I would have had to consider doing this on a modern car, but hey, it's a Lotus...
実車がないので確認できないのですが、フレーム・サブフレーム間は繋いでないのですか?オーディオ屋さんがやるようなアース線を各アルミ部分とエンジンブロック間に通すべきだろうか悩みます。見えないところでアルミと銅を接触させるのはあまり気持ちのいいものではありませんが。20年前に流行った手法をイマドキの車に使う必要なんかないと思いたいところですが、まぁ、ロータスですし...
 
Last edited:

forest

Emira Fan
Joined
Jan 22, 2022
Messages
106
Reaction score
201
Location
Japan
Emira Status
Emira Owner
Could be, but I can't think of any application where you would need an "always on" power supply for Electronic Toll Collection. Dashcams I can understand, but probably not for ETC. One outlet could be on the right side of the car, and the other on the left side...
謎ですね。ドライブレコーダーと異なり料金回収装置がエンジン OFF の状態で稼働する必要は無いだろう、といずれも ACC かと思い込んでいました。配線の先が車内の違う箇所に向かっているんじゃないかと想像しています。


Wouldn't the aluminum subframes be grounded together? If not, I might consider running a grounding line through each subframe and engine as well.
実車がないので確認できないのですが、フレーム・サブフレーム間は繋いでないのですか?オーディオ屋さんがやるようなアース線を各アルミ部分とエンジンブロック間に通すべきだろうか悩みます。見えないところでアルミと銅を接触させるのはあまり気持ちのいいものではありませんが...
I checked and lo and behold, fuse #63 is not present in the diagram!
1694876228047.png

Come to think of it, aluminum is a conductor.
I wonder if it is anodized that way?
 
OP
virtualmacho

virtualmacho

Emira Fiend
Joined
Dec 21, 2021
Messages
634
Reaction score
1,081
Location
Tokyo, Japan
Emira Status
Emira on order
  • Thread Starter
  • Thread starter
  • #43
I checked and lo and behold, fuse #63 is not present in the diagram!

Come to think of it, aluminum is a conductor.
I wonder if it is anodized that way?
The "71" is located above the "72" fuse in the diagram, but a #72 fuse is not shown in the list... My take is that the diagram is incorrect.
もう、このハンドブック滅茶苦茶ですね。
1694878551581.png
1694878655440.png


Small aluminum parts may be anodized, but probably not the bigger parts like subframes. Those would be left to create a protective oxidized layer. To get a consistent electrical connection, you would need to sand away the thin layer of oxidization.
フレームのような大きな部品にはアルマイト加工はしていないと思います。自然にできる酸化膜が腐食から守ってくれるのですが、アースを取る際にはしっかり削り取らないといけません。ネジのタップ部分でなんとか導通することもありますが、接触面積も限られますし「アタリ・ハズレ」があるのであまりアテにはならないと思います。
 

ino

Emira Fan
Joined
Dec 31, 2022
Messages
130
Reaction score
184
Location
Japan
Emira Status
Emira on order

JamesW

Well-known member
Joined
Oct 18, 2021
Messages
47
Reaction score
68
Location
Tokyo
To follow up on my last post regarding Apple CarPlay freeze during driving.

I found out that as long as I use Apple’s map there is no issue, with google map and yahoo navi it freezes from time to time

So if you are going to have a long drive might be better to use apple’s own map
 

forest

Emira Fan
Joined
Jan 22, 2022
Messages
106
Reaction score
201
Location
Japan
Emira Status
Emira Owner
The "71" is located above the "72" fuse in the diagram, but a #72 fuse is not shown in the list... My take is that the diagram is incorrect.
もう、このハンドブック滅茶苦茶ですね。
View attachment 31354 View attachment 31355

Small aluminum parts may be anodized, but probably not the bigger parts like subframes. Those would be left to create a protective oxidized layer. To get a consistent electrical connection, you would need to sand away the thin layer of oxidization.
フレームのような大きな部品にはアルマイト加工はしていないと思います。自然にできる酸化膜が腐食から守ってくれるのですが、アースを取る際にはしっかり削り取らないといけません。ネジのタップ部分でなんとか導通することもありますが、接触面積も限られますし「アタリ・ハズレ」があるのであまりアテにはならないと思います。
This is the actual fuse box under the glove box.
1695111948194.png

I flipped this left to right.
1695111961569.png

I believe #66 is the fuse for the airbag.
In the diagram, #64 is supposed to be a spare, but since the fuse is present, it may actually be #63.
 

Similar threads

Top